Elementy Strategii Marketingowej

Poznanie swoich klientów to pierwszy i najważniejszy krok. W miarę jak rozwijasz strategię, musisz wziąć pod uwagę ścieżkę decyzyjną kupującego.  Najłatwiejszym do zastosowania modelem jest tradycyjny lejek marketingowy.   W tym artykule opisuje różne elementy strategii marketingowej.

Elementy Strategii Marketingowej

Klienci

Oznaczenie i przemyślenie różnych etapów, przez które przechodzi klient, pozwoli Ci dostosować podejście, do odpowiedniego kanału. Jeśli nie wiesz o czym teraz piszę, wpisz „lejek marketingowy” w Google, a zobaczysz mnóstwo sugestii na ten temat.

Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) i narzędzia do wykorzystania podczas każdego z etapów tak zwanej drogi kupującego. Kluczowe znaczenie ma tu jednak wyznaczenie ścieżki klienta na podstawie odpowiedniego słowa kluczowego.

Pamiętaj, że Twoja strategia to żywy organizm. Nawet jeśli Twoje roczne cele mogą ulegać zmianie, plan realizacji również powinien ewoluować i być optymalizowany na każdym kroku. Najlepiej na podstawie wydajności w czasie rzeczywisty

Bayer’s persona, czyli wzorcowy klient

Bardzo ważne na tym etapie jest utworzenie tak zwanej persony klientów. Robi się to w celu zapewnienia trafności kanałów, treści i dostarczanej potencjalnemu klientowi. Co więcej, będziesz potrzebować sposobów na dalsze profilowanie swoich klientów w czasie rzeczywistym, ponieważ ich preferencje i postrzeganie stale się zmieniają.

W tym miejscu nie powinieneś polegać wyłącznie na statycznej relacji z klientem. Systemy zarządzania (CRM), pozwalają na skuteczną obserwację zachowań klientów. Zapewni to ukierunkowaną personalizację i utrzymanie klienta.

Ponadto powinieneś przyjrzeć się wdrażaniu praktycznych opinii klientów w celu ciągłego doskonalenia Twoich produktów i usług.

Kanały i inne elementy strategii marketingowej

Strategia marketingu cyfrowego jest często nazywana wielokanałowym marketingiem Jest ku temu powód. Kanał, z którego korzystają Twoi potencjalni klienci, jest niezwykle istotny dla Ciebie. Będzie się różnić w zależności od tego, gdzie w lejku marketingowym jest obecnie dany klient.

Trzeba więc dostosować format treści i przekaz do tego konkretnego kanału i do klienta rzecz jasna. Nie jest to łatwe. Jednak w obecnej sytuacji na rynku, wydaje się być niezbędne.

Na koniec

Nadaj priorytet posiadanym kanałom, takim jak strona firmowa i blog. Kanały mediów społecznościowych, takie jak Facebook i Twitter, choć mają ogromny zasięgi i zaangażowanie, to nie należą do Ciebie.  Nie masz do końca kontroli nad zarządzaniem własnymi treściami i społecznościami na tych kanałach.

Dodaj komentarz